Hej allihopa. Kolla hur den funktionen med bilder fungerar. Jag antar att det är javascript som kollar om användaren är online och därigenom väljer en bild, ta och förändra den till ditt behov. Finns ju flera bilder att välja på. Har du tittat på: Jag har kollar igenom bilderna. Men jag vill att det med text ska stå offline eller online. Kan någon hjälpa mig med det? Hej! Du laddar hem statusblomman från icq. Sedan kollar du hur många byte den är. På så sätt kan du få reda på vilken bild det är, alltså om personen är online eller offline. Du behöver nån slags komponent till detta, eller använd PHP.Behöver hjälp med ICQ status
Jag har ICQ. Och jag vet att man kan visa sin ICQ status på internet. Men jag skulle vilja använda text istället för de bilder som ICQ.com visar.
Istället för bild ska det alltså stå såhär:
118423977 (online)
eller
118423977 (offline)
Finns det någon som kan hjälpa mig att fixa detta i ASP?Sv: Behöver hjälp med ICQ status
/ CarlSv: Behöver hjälp med ICQ status
http://www.icq.com/features/web/indicator.html
KAnske hittar någon som passar...Sv: Behöver hjälp med ICQ status
Sv: Behöver hjälp med ICQ status
Förstår precis vad du menar. Skrev en sådan funktion i PHP förut, som laddade hem min aktuella ICQ-statusblomma och jämförde den med lokalt sparade blommor.
Lev väl,
Tom S.Sv: Behöver hjälp med ICQ status
Markus Johansson
markus.j@telia.com