Först måsta jag få tacka alla duktiga som skriver här och ger svar på frågor. Själv är jag ny inom ASP-programering, Ja, inom programering överhuvudtaget. Fick hjälp mer ett proble härom dagen här och nu fungera allt fint. Då vill man gå vidare. Pang näsan i väggen igen. Jag har fått in en sådan kurs, jag skall försöka publicera den under morgondagen! Tjena...!Göra fler utvalssidor vid visning av poster i en databas.
Så till min fråga:
Har gjort en sida som visar 15 senaste rubrikerna i poster i en Access-databas. Men inser raskt att 15 inte kommer räcka så länge. Vill inte ja sidan scrollbar men vill ändå kunna visa fler.
Har två idéer
1 Visa möjlighet att välja nästa 15 alternativt backa 15 poster i databasen.
2. Göra ett val mer ett scrollbart popup-fönsret för övriga poster.
Vilket förslag bör jag välja och hur, samt hur skall jag då skriva urvalsvariabeln ut databasen.
Man inser snabb när man börjar med detta, att nätterna blir korta och att man, trots sin något högre ålder, vet så lite. :-)Sv: Göra fler utvalssidor vid visning av poster i en databas.
/PelleSv: Göra fler utvalssidor vid visning av poster i en databas.
Har själv börjat med asp, eller ja, hållt på med det i fyra månader.
Byggt ett community och lite annat kul än så länge men men...
Har ju blitt tvungen att fixa sådär med tex 20/sida eller likande...
Men eftersom du börjat precis så tycker jag du ska köra på alt: 2
Du kan ju lägga ut det nu och sen när du kan lite mer och fixat det andra så kan du ju göra det, ta inte vatten över huvet som man vanligtvis brukar göra... :) Lycka till!