Jag har lagt ut ett gratis asp webbhotell, rubensoft.d2g.com. Bara under uppstart än så den fungerar inte felfritt än precis! trevligt! det är tyvärr inte iis5. Bara pws för 98:an. jag har inte licence för windows 2000 och har inga kunskaper i asp. Är det ingen som kan asp och vill samarbeta på ett webbhotell? jag kan asp men typ inget om webbhotell..... men jag vet att man bör ha windows 2k och IIS 5 iaf... Låter intressant ..... Webbhotellet kommer ligga ner hela dan idag. För installation av windows xp med iis. Datum 1/10 > Serven är nu online igen med windows xp och iis 5.1. > Windows XP Professional Det beror på vilka kunskaper och hur mycket pengar du har. Jag har ungefär inga pengar allas, och inga kunskaper utan för windows systemen, Linux kan jag lite. Är det ingen som är intresserad att göra en enkel asp sida till mitt webbhotell och få ett konto på 200-300 mb på min server??? Hej! Som Jonas skrev, vad vill du ASP sidan ska göra :) Det ska bara innehålla det som finns på html sidan fast lite bättre utsende. Det kan också hända att något slags login system så man kan ändra sina uppgifter kan komma på fråga nu eller i framtiden.Gratis asp webbhotell
MVH Johan Rubenson
RubensoftSv: Gratis asp webbhotell
behövs sen den där host4u la ner... men vad stöder den? Har du IIS 5 installerat, och vilka andra komponenter finns?
/jonasSv: Gratis asp webbhotell
MVH JohanSv: Gratis asp webbhotell
om du har nån asp fråga rekommenderar jag att lägga ut den här..
Fast det beror ju på vilka förutsättningar det är på.
Maila mig privat så kan vi ta ett snack
cya,
PatrikBSv: Gratis asp webbhotell
Är det Windows XP Professional, Windows XP Home Edition eller Windows .NET Server (2002)?Sv: Gratis asp webbhotell
Det är tyvärr inte så lyckat att köra webhotell på en Professional. Under förutsättning att inget ändrats från Windows 2000 Pro till Windows XP Pro så kan du max ha 10 anslutningar och bara 1 web och 1 ftp.
Dessutom är en Professional optimerad för att köra "översta applikationen" på skärmen och inte tjänster.
<URL:http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q262/6/32.ASP>
IIS 5.0 in Windows 2000 Professional has the following limitations:
Limited to 10 connections
Limited to one Web and one FTP server. In other words, you cannot create additional virtual Web or FTP servers. Sv: Gratis asp webbhotell
Windows 2000 Server eller någon BSD med Apache eller Roxen.Sv: Gratis asp webbhotell
MVH RubensoftSv: Gratis asp webbhotell
Jag kan ASP och 200-300 mb på din server låter inte helt fel.... Men vad ska göras?
iMaila mig om du är inteersearrad
Jag ör intresserad också.Sv: Gratis asp webbhotell
MVH Johan