Jag har en select box som listar ut alla projectID. Man kan välja projectID, och en textbox ska visa ut projectName som man vald projectID för. Så därför skriver jag "onchang=submit() " inom <select.....>. Varför använda Submit?? Varöfr inte plocka upp alla data till sidan med en gång?? Vad menar du "plocka upp alla data till sidan med en gång"? Jag tror jag gjorde det. Visa upp alla projectID, men focuser på den första. men problem är det focusera fortfarande på den första efter man ändrat det. När du listar projekten i selectBoxen efter att du har submittat så måste du kolla vilket du har valt! (Förutsatt att du submittar till samma sida, här kallad "samma_sida.asp")onchang=submit()
Problem är att varje gång man väljer en projectID, listbox hoppar tillbaka till den första projectID, men textbox visar den projectName som man vald projectID för.
Vad är det som är felet?Sv: onchang=submit()
Submit laddar väl s a s om sidan och därför så sätts fokus på första raden i selectboxen.Sv: onchang=submit()
Sv: onchang=submit()
<form name="formen" method="post" action="samma_sida.asp">
<select name="combon">
<%
if rs("projID") = request.form("combon") then
response.write "<option value=""" & rs("projID") & """ selected>" & rs("projName") & "</option>"
else
response.write "<option value=""" & rs("projID") & """>" & rs("projName") & "</option>"
end if
%>
</form>
</select>
</form>
Hoppas att detta är svaret på ditt problem!
mvh Stefan