Jag har min site på brinkster och blev lite har aldrig hört talas om problemet. Tredjepartscookies låter som det skulle kunna vara cookies som någon annan server än den man begärde sidan från försöker sätta. Säg t.ex. att du har en reklambanner på sidan från doubleclick.net. Den försöker då också sätta en cookie hos användaren för att kunna spåra honom/henne och se vilken sorts sidor han/hon besöker. För när användaren kommer till en annan sida som har en reklambanner från doubleclick.net identifierar cookien honom/henne och de två besöken kan kopplas ihop. Låter som en rimlig förklaring på ordet. Men det betyder då att du själv inte skulle ha några problem att sätta cookies inifrån din applikation. Hej! Ah, Thomas Tydal's teori om "tredjeparts-cookies"IE6 och cookies..
sur när jag efter att ha installerat Iexplorer 6
märkte att den inte tar emot "tredjeparts-cookies"
som "default"..
Nu undrar jag, vad är sk. "tredjeparts-cookies"?
Går det att komma runt detta, iom att det
är användaren själv som måste tala om
för webbläsaren vad den får ta emot?
Jag har märkt att de större siterna kan lagra kakor.Sv: IE6 och cookies..
Du är säker på att när du skapar en cookies så sätter du även .Expires flagga på den, för annars försvinner den direkt. Se artikeln för cookies i kurser/artiklar.
/PelleSv: IE6 och cookies..
Sv: IE6 och cookies..
/PelleSv: IE6 och cookies..
Du kan läsa mer om kakor och Internet Explorer här:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q283/1/85.ASP
"The Privacy settings"
"Medium High: Blocks third-party cookies that do not have a compact privacy policy or that use personally identifiable information without your explicit consent. Blocks first-party cookies that have a compact privacy policy which specifies that personally identifiable information is used without your implicit consent. First-party cookies that do not have a compact privacy policy and cookies that were already on your computer before you installed Internet Explorer 6 are leashed (restricted so that they can only be read in the first-party context). Per-site privacy actions override these settings. "
Lev väl,
Tom S.Sv: IE6 och cookies..
stämmer, jag har två URL:er till min site så det va inte
så konstigt att det inte fungerade! ;D
Silly me...
Tack för tipset.
Mvh
Erik