Är det någon som skulle kunna skriva ett script som kan lägga till konton i en ini fil för ett ftp program?? (serv-u) Belöning med ett konto på 200 mb på mitt webbhotell (rubensoft.d2g.com) Jag har inte haft möjlighet att testa detta själv utan har bara sett ett exempel på inifil, men du kan säkert lista ut vilka andra inställningar du ska ange genom att titta på din egna fil. Hoppas att detta fungerar! Så där ska min INTE gör a för att öppna och skriva i en INI-fil. Hej! Den koden jag fick längre upp fungerade jätte bra men det är det att det ska in text längre upp i ini fil också!! Detta är en simpel lösning som är enkel men funktionell... dock ingen höjdare om man har en STOR fil.FTP script
MVH Johan RubensonSv: FTP script
Dim FSO, FTPini
Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set FTPini = FSO.OpenTextFile("c:\sökväg\serv-u.ini",8)
FTPini.WriteLine "[USER=" & användarnamn & "]"
FTPini.WriteLine "Group=användargrupp"
FTPini.WriteLine "Password=" & lösenord
FTPini.WriteLine "HomeDir=" & hemkatalog
FTPini.Close
FSO.Close
Set FTPini = Nothing
Set FSO = Nothing
/JohanSv: FTP script
Det finns API anrop avsedda för detta, har tyvärrr inge källkod just nu men jag slänger upp den när jag hittat den.Sv: FTP script
Jovisst finns det API för att hantera INI-filer, men då måste man antingen skriva en egen komponent eller hämta en färdig komponent som gör det möjligt att använda det i ASP, som jag tror Johan vill göra (kan ha fel).
Lev väl,
Tom S.Sv: FTP script
[GLOBAL]
Version=3.0.0.17
PacketTimeOut=300
RegistrationKey=6dYwuCzKYyiSYQm0Hlp0OmDivgW8pyxAM2ZMLSpgg9Ywu+psehNIYwi0Ex4bTweO33ac5V4vRxJZXk8MhblFzGyrF1z1DWbWfzZaVAWW
ProcessID=120
[Domain1]
User1=Anonymous|0|0
HÄR ska kontona in också!!
[USER=Anonymous|1]
Password=cq8ECBA2BE852F5B9A53140BF6EEFDE503
HomeDir=C:\Inetpub\wwwroot\Anonymous
RelPaths=1
DiskQuota=1|30720000|0
TimeOut=600
Access1=C:\Webbserver\Konton\Anonymous|RWAMELCDPSv: FTP script
Hoppas detta inte är för snurrigt.
Läs in övre delen först
For i = 1 to 6 'Sex rader
sGlobal = sGlobal & Chr(13) & Chr(10) & filobjekt.ReadLine
Next
[GLOBAL]
Version=3.0.0.17
PacketTimeOut=300
RegistrationKey=6dYwuCzKYyiSYQm0Hlp0OmDivgW8pyxAM2ZMLSpgg9Ywu+psehNIYwi0Ex4bTweO33ac5V4vRxJZXk8MhblFzGyrF1z1DWbWfzZaVAWW
ProcessID=120
[Domain1]
Sen tar vi detta rad för rad tills vi kommer till en blank rad
sUsers = ""
sLine = Trim(filobjekt.ReadLine)
Do While Not sLine = ""
sUsers = sUsers & sLine & Chr(13) & Chr(10)
sLine = Trim(filobjekt.ReadLine)
Loop
User1=Anonymous|0|0
När vi plockat in alla Users så tar vi deras data oxå.
sTheRest = filobjekt.ReadAll
[USER=Anonymous|1]
Password=cq8ECBA2BE852F5B9A53140BF6EEFDE503
HomeDir=C:\Inetpub\wwwroot\Anonymous
RelPaths=1
DiskQuota=1|30720000|0
TimeOut=600
Access1=C:\Webbserver\Konton\Anonymous|RWAMELCDP
Nu ska man ha följande variabler; sGlobal, sUsers (Användare definierade i Global) samt sTheRest som innehåller alla konfigureringar.
Skriv sedan till filen sGlobal, sUsers, ny rad, namn på ny användare, (en ny rad eller två kan behövas) , sTheRest, en tom rad samt den nya konfigureringen.
Har inte provat, men detta är vad jag skulle utgå ifrån för att sedan lösa buggar...
Om det känns helt hopplöst så har jag e-mail... hidfors@swipnet.se
Lycka till!