Försöker och försöker och försöker men det vill inte gå min väg. Prova att ta bort () Tack Ulf!Bifoga fil med epost
Jag får inyte mitt script att fungera med metoden AttachFile. Har gjort som boken beskriver men "Denna sida kan inte hittas" är allt jag får i min browser. Någon som vet och har ett bra tips?
Så här ser min kod ut:
Set CDOMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")
CDOMail.From = Email
CDOMail.To = MailTo
CDOMail.Subject = MailSubject
CDOMail.AttachFile("C:\Katalogen\filen.txt", "Filens namn")
CDOMail.Body = CompanyName & vbcrlf & "Detta mail skickades " & Datum & " klockan " & Tid &_
vbcrlf & Linje & vbcrlf & vbcrlf & Foretag & Company & vbcrlf & Namn & FirstName & " " & LastName &_
vbcrlf & Adress & Address & vbcrlf & vbcrlf & Telefon & Telephone & vbcrlf & Mobil & CellPhone &_
vbcrlf & Faxx & Fax & vbcrlf & Epost & Email & vbcrlf & Hemsida & WebSite & vbcrlf & vbcrlf & KortBesk &_
KortBeskrivning & vbcrlf & LangBesk & LangBeskrivning & vbcrlf & Linje & vbcrlf & vbcrlf & IPA & vbcrlf &_
Browser & vbcrlf & Reserv
CDOMail.Send
Set CDOMail = NothingSv: Bifoga fil med epost
CDOMail.AttachFile "C:\Katalogen\filen.txt", "Filens namn"
När jag använder AttachFile så attachar jag fil som finns på servern, vet inte om det har någon egentlig betydelse men jag kör:
sFile = "files/file.txt"
sAttachFile = Server.MapPath(sFile)
....
ObjCDO.AttachFile sAttachFile , "ShowThisFilename.txt"
...
Du behöver inte heller ange den andra parametern om du inte vill döpa filen i mailet till någonting annat än ursprungsfilens namnSv: Bifoga fil med epost
Jag trodde det gick att skica filer direkt från klienten med AttachFile vilket ju inte är möjligt som jag nu förstår.