Finns det någon genväg för att tillverka eller rättade sagt felsöka när man håller på att bygga en .dll fil. Just nu får jag stanna och starta om iis hela tiden för att se resultat. Det måste finnas ett bättre och snabbare sätt. Lägg in den i MTS/COM+ så behöver du inte start om IIS när du ska byta ut DLLen. Det smidigaste sättet är att starta Visual Studio, ladda in din kod. Tryck på playknappen och sätt en breakpunkt någonstans.Tillverkning av .dll fil
Sv: Tillverkning av .dll fil
/johan/Sv: Tillverkning av .dll fil
Sedan går du till din sida och kör den i webläsaren, när sedan körningen kommer till koden i vb och din breakpunkt kommer du att "föras" över till Visual studio och har möjligheten att debugga live i din kod.
Använder alltid detta sätt och tack vare det behöver jag aldrig registrera min dll fören den skall användas.
Om du använder NTFS som filsystem så kan du råka ut för rättighetsproblem när du debugar, det beror på att IUSR_ försöker accessa en del i minnet som till hör den användaren som du har loggat in med. Det fungerar inte, så du måste sätta så att IUSR inte har rättigheter på den ASPsida som du vill köra, och se till så att det är den användaren som du har loggat in med har rättigheter att köra ASP sidan.
- Magnus
http://www.divxsubtitles.net