Jag har ett formulär där jag skulle vilja att en text visades i stil med "Var vänlig vänta med filen sparas..." jag vet inte om det funkar men testa med: Jo, det är ju ungefär så som jag tänkt men det vill inte... När jag trycker på formulär knappen visas inte nästa sida alls förrän själva uppladdningen är slutförd, även fast jag skriver ut text direkt och gör en flush innan jag anropar komponenten som hanterar den uppladdade filen... Kolla detta exempel jag lade upp okej, tack.uppladdning pågår...
Jag trodde då man kunde göra en response.buffer = true, skriva ut meddelandet, köra en response.flush och därefter lägga koden som behandlar och tar emot den uppladdade filen...
Men tydligen har jag tänkt fel, då detta inte alls händer som jag vill... ingenting visas ändå förrän uppladdningen är klar. Hur löser man det om man vill ha en "Var god vänta" text efter man gjort en sumbit från ett formulär?Sv: uppladdning pågår...
Högst upp skriver du: Var god vänta eller vad du skulle ha...
Längst ner skriver du typ: Uppladdningen är klar...Sv: uppladdning pågår...
Gör jag galet, eller går det helt enkelt inte?Sv: uppladdning pågår...
http://www.comaround.se/beta/temp/progbar.asp
//PutteSv: uppladdning pågår...
men som thomas skrev i min andra tråd är det ändå omöjligt vid uppladdning av filer eller?
men tack ändå... denna funktion är jättesmidig att använda om man ska häma data ur en databas som är stor.