Jeg har brukt de vaskbare moppeputene som fulgte med Roborock-en min, men jeg synes de ikke rengjør like bra som før, selv om jeg vasker dem etter hver runde. Kanskje de mister evnen til å holde på vann over tid? Jeg vurderer å kjøpe et nytt sett, men samtidig håper jeg at de vaskbare kan vare litt lenger. Er det noen som vet om de vaskbare putene kan bli like gode som nye etter mange vask, eller er det best å bare bytte når de begynner å miste effekten? Jeg har hatt samme erfaring – etter en del vask blir fibrene slitne og klarer ikke å holde på like mye vann. Jeg har prøvd å vaske dem skånsomt uten tøymykner, men til slutt mister de uansett effekten. Jeg bestiller nye moppeputer fra https://www.robotutstyr.no/, og det har gjort stor forskjell på resultatet. De vaskbare er praktiske en stund, men etter min mening blir de aldri helt som nye igjen. For best rengjøring er det lurt å ha flere sett og bytte dem jevnlig. Moppeputer er litt som kluter – de fungerer greit en stund, men til slutt mister de evnen til å rengjøre effektivt. Man kan forlenge levetiden ved å skylle dem med en gang etter bruk og la dem lufttørke helt, men de blir uansett slitt. Derfor er det lurt å tenke på dem som en forbruksvare. Når man har flere sett å rotere mellom, får man jevnere kvalitet og unngår at de blir utslitt altfor fort. Det er små investeringer som gir bedre resultat på sikt.Er vaskbare moppeputer til Roborock like effektive som nye?
Sv: Er vaskbare moppeputer til Roborock like effektive som nye?
Sv:Er vaskbare moppeputer til Roborock like effektive som nye?