Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
Jag arbetar själv oftast i HTML-läge eftersom jag känner att jag har mer kontroll över koden som skapas.
Eftersom jag ganska nyligen började med VS.NET känns det som om jag kanske gör fel, jag behöver veta hur andra arbetar.
Svara
Sv: Design vs HTML-vy i Visual Studio.NET?
Jag här nog inte rätt person att svara efter som jag oxå är nybörjare men.....
Jag använder designläget när jag ska skapa Web forms, tycker det är klockrent med drag and drop.
Svara
Mitt tips:
Om man kan göra saker enkelt för sig så är det nästan alltid en god idé!
Lägg tiden på att plugga in hur http pipelinen fungerar i asp.net istället för syntax för asp kontroller. De kommer automatiskt efter ett tag när du blir varm i kläderna. Hur asp.net anropskedjan funkar och kontrollträd byggs upp och renderas är för många ett mysterium i början. Men om du får överblick på det så faller allt annat på plats.
En lysande bok är Fritz Onions "Essential ASP.net"
Svara
Jag arbetar som så att jag skapar alla icke serverbundna kontroller och HTML-objekt genom att koda.
<code>
<table><tr><td></td></tr></table>
<br><br>
</code>
För att sedan använda designläget för att lyfta in kontroller av servertyp. I designläget namnger jag dem också. Anledningen är mycket simpel. Samverkan mellan code behind och designläget funkar bra. Det gör det INTE om man bara kodar det hela.
//Mikael.NET
Svara
Detta verkar vara ett smart sätt, tackar och bugar!
Svara