Jag är på jakt efter ett granskningsprogram som kan göra följande: Jag känner inte till något sådant program. Men ser inte att det skulle vara något som är svårt eler tar lång tid att utveckla... Kan du inte bara göraPå jakt efter granskningsprogram/verktyg
Tänk er en katalogstruktur som denna:
XXXXX/XXXX/XXXX/XXXX/200/256/02/Draw/
Nu ska jag kontrollera att det inte ligger några filer under mappen 256, där ska det enbart ligga mappar med namnen 01, 02, 03, 04, 05 osv Eller att det ligger några filer under mappen 02, där ska enbart finnas mappar så som Draw, Doc, PDF osv.
Det tar en otrolig tid för mig att kontrollera detta eftersom det rör sig om 400-500 positioner att kontrollera.
Finns det något program som kan gå igenom en trädstruktur och logga vissa specificerade regler?
Exempel på regel:
1. det får aldrig finnas filer, utan enbart mappar i kataloger namnsatta med 3 st siffror.
2. I kataloger namnsatta med 2 st siffror får det endast finnas filer med ändelsen *.pdf
Nån som vet om det finns något sådant? Eller måste man utveckla ett själv?Sv: På jakt efter granskningsprogram/verktyg
Bryter inte regel 2 mot regel 1? Om det bara får fnnas kataloger med tre siffror.. hur kan det då finnas kataloger med två siffror?Sv: På jakt efter granskningsprogram/verktyg
Dir /b /s >struktur.txt
och sen använda reqexp/awk för att verifiera raderna