Jag får ett nyhetsbrev som jag inte vill ha från en sida och jag har inte lyckats hitta något sätt att avregistrera sig från det. Eftersom det inte direkt dräller av mail därifrån så tänkte jag göra det enklaste och helt enkelt lägga till en regel som tar bort mailet. Jag skulle vilja veta om det går, och i så fall hur man gör för att skapa regler i Outlook Express som gäller mappen skickat och som används omedelbart och automatiskt efter att jag sänt ett mejl. Det går att skapa en regel med ett villkor som uppfyller de oönskade mejlen och en åtgärd som automatiskt tar bort mejlet så att du slipper det i inkorgen. Bocka för alternativet "ta bort det" som åtgärd.Regler i Outlook Express
När man väljer att inte ladda ner det från servern så går det inte att bocka i något annat. Då antar jag att det kommer att ligga kvar på servern hur länge som helst?
Min andra idé var att ta bort det från servern. Problemet med det är att mailet trots det är kvar i Outlook. Det går heller inte att bocka i några andra alternativ.
Nästa försök blev att flytta det till papperskorgen och markera det som löst. Men då blir tydligen ikonen vid klockan som visar om man har olästa mail ändå kvar.
Hur ska reglerna vara satta för att bara få bort mailet utan att märka av det?
ThomasSv: Regler i Outlook Express
Tack på förhand!
Lasse CSv: Regler i Outlook Express
Lasse C