Har fyllt mina codebehind filer till en egen katalog, när jag kör min web app så funkar det hur bra som helst, men i VS så klagar den och säger att can't load the class file 'sökväg'.aspx.vb wish is specified as the codebehind file, den måste det för att kunna komma åt desiger läget. Nä faktiskt inte. Det borde rimligen fungera. Kompilerar du sen så dll:en uppdatera och likaså projektfilen för där ligger också sökvägar? Kom att tänka på en sak till. Testa att dra in din aspx-fil i projektet i Visual Studio. Den kanske bygger upp sökvägarna rätt då. Återkom gärna så vi får veta resultatet. Vad jag vet så går det inte att placera code-behind i en annan mapp, alltså den måste finnas i samma mapp som själva aspx filen.Codebehind
jag bara tog och flyttade codebehind filerna till en annan katalog och sen ändrade jag i Codebehind= i respektive .aspx fil, men det funkar dåligt, någon ide?
kör VS 2003
.pSv: Codebehind
Sv: Codebehind
Sv: Codebehind
I nästa version av ASP.Net så kan du placera alla dina code-behind i en \code mapp som ligger i roten av projektmappen.
/Fredrik Normén NSQUARED2