Okej så här är det, i mitt projekt så har jag en katalog som heter data och i den ligger det diverse xml filer som programmet behöver för att köra, hur får jag vs.net att automatiskt flytta dessa filer till bin/debug/data när jag kör programmet? Ändra så att programmet hamnar på rätt ställe istället. Sätt output directory till "." Visst det skulle man kunna göra... men i så fall konfigurerar jag hellre nant satt den kopierar filerna till rätt katalog som en post build event.. tyvärr så löser det inte det andra problemet iallafall... orsaken till att jag hellre vill att alla filer ska kopieras till en ny katalog är att jag vill inte riskera att jag förstör något pga en bugg i programmet eller något....Hur får man VS.NET att flytta filer...
Sedan ett liknade problem, om jag har en dll-fil som har en underkatalog som heter data som den eller rättare sagt programmet som använder sig av dll-filen behöver, hur får jag vs.net att automatiskt flytta filerna när jag lägger till en projectreference i programmet som ska använda dll-filen?Sv: Hur får man VS.NET att flytta filer...
Sv: Hur får man VS.NET att flytta filer...