Efter att jag installerat vs net 2005 beta1 (xp pro) får jag felmeddelandet Error: Unable to Start Debugging on the Web Server när jag skall starta ett webprojekt i vs net 2003. Projektet kompilerar ok och jag kan även beskåda sidan direkt i webläsaren. Min teori är att VS net 2005 måste ha strulat till det med rättigheterna. Någon som har mer än en teori? Om du tittar i iis så kan jag med 99% säkerhet säga att den har mappat asp.net filerna till v 2.0 frameworket ;) Precis som Onkel... säger så har IIS satt att du kör 2.0 ramverket. Detta för att ASP .Net alltid kommerError: Unable to Start Debugging on the Web Server efter install av vsnet2005
//FreddeSv: Error: Unable to Start Debugging on the Web Server efter install av vsnet20
Lösning? aspnet_regiis med lämpliga parametrar :)Sv: Error: Unable to Start Debugging on the Web Server efter install av vsnet20
att köra under senaste versione, detta kan du lätt ändra genom att göra som onkel säger.
Dock finns det ett enklare sätt för er som inte orkar komandotönta sig ;-)
http://www.denisbauer.com/NETTools/ASPNETVersionSwitcher.aspx
Detta lilla app hjälper dig att välja exakt vilken version du vill ha på de olika virtuella mapparna
Mvh Johan