Hej alla! MouseDown startar en timer, timern ökar, och MouseUp avbryter timern. nice... fungerar det även om man släpper musen utanför knappen? bara nyfiken... Det var det jag försökte föklara, men det gick åt skogen... =) Det var det jag försökte föklara, men det gick åt skogen... =) När du trycker ned musen i en kontoll "fångar" den musen. Vilket innebär att den fortsätter t. exempel skicka event till mose move om man skulle röra musen utanför kontrollen. Tills man släpper upp musen och den då skickar MouseUp eventet.Så länge en knapp är nertryckt...
Har en scroll och en knapp. Så länge knappen är nertryckt så ska scrollen öka, och när man släpper den ska den sluta, precis som pilen i scrollen. Som det är nu, så ökar den bara ett steg för varje musklick. Hur fixar man detta?Sv: Så länge en knapp är nertryckt...
Problemet är att jag tror att MouseUp inte helt säkert kommer hända så att knappen får den.Sv: Så länge en knapp är nertryckt...
Sv: Så länge en knapp är nertryckt...
Jag antog att det inte skulle funka, men jag såg nu att det faktiskt gör det. Ganska intressant faktiskt...Sv: Så länge en knapp är nertryckt...
Jag antog att det inte skulle funka, men jag såg nu att det faktiskt gör det. Ganska intressant faktiskt...Sv: Så länge en knapp är nertryckt...