Tjoo, installerade VB 6.0. Att det krashar när du lägger på en textbox eller listbox borde tyda på tt det är operativsystemet som fått sig en smäll. Just dessa kontroller är en del av Windows Operativsystem och byggs genom att via API anropa dessa.Visual Basic krashar... Hjälp!
Det har tidigare fungerat så det är inte något fel med den version jag har.
Problemet är att när jag addat en listbox eller textbox så kan kan inte köra det för då kraschar VB.
Även några andra saker som man kan lägag till får programmet att krasha när man försöker köra det.
Testade även Visual Basic . NET men det var samma fel där.
Nån som vet vad det kan vara som är galet?
Vill helst slippa installera om XP. :/Sv: Visual Basic krashar... Hjälp!
Om du har ominstallerat XP tidigare och det därefter smäller direkt så är det definitivt det som är anledningen. Du har inga problem att surfa på en webbsida där det finns drop-listor?
Är det även så att du installerade .net först och vb6 sedan, i så fall vänd proceduren för du kan ha skrivit över något och därmed fått en felaktiv version på common library runtimes.
Har du installerat något efter vb6 och .net? I så fall kan det programmet vara boven. Jag har inte sett denna fråga förrut så jag hoppas du kan ge oss feedback när du löser det. Lycka till!