Har tänkt att köpa Lär dig spelprogrammering med Visual Basic på 3 veckor Nu vet jag inte säkert men eftersom boken är skriven för VB6 och du använder VB.NET så misstänker jag att det blir svårt att få ut nått vettigt från den. Möjligtvis att du får några bra idéer och principer för spelprogrammering som fungerar oavsett språk. ÅÅÅÅÅååååå NEJ. Det tror jag inte, i alla fall om du vill ha en laglig version. Har man köpt VB.NET så får man "nergradera" sin version till VB6 om man vill, men jag vet inte om det gäller Express-versionerna. Ok =( Jag är ganska säker på att det inte fungerar att skriva lika kod rakt av. Men det kan nog någon annan med mer kunskap på området svara på. <b>Men är du säker på at VB6 kod inte fungerar med VB.NET ??? </b> Kan man kanske få veta varför det är så dåligt ??? <b> Orkar inte läsa "bullshit" som inte byter rad </b> Om du menar att jag följer strömen så vad tycker du jag ska göra lära mig VB6 utan kompilator ??? Phuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ! Phuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ! <b>Men är du säker på at VB6 kod inte fungerar med VB.NET ???</b>Bok tips
http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=63606771
Men det jag undrar är är den bra ???
Det är ju från 2001 men kan man använda den ändå ???
och
Jag använder "Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition" men kan jag spelprogrammera i den ändå ???
PS! Beställde boken igår o idag är det halva priset på den =(Sv: Bok tips
ThomasSv:Bok tips
Går det ladda ner nån "kompilator" (eller vad det nu heter) till VB6 ???Sv: Bok tips
Men är du säker på at VB6 kod inte fungerar med VB.NET ???
Är alltså pengarna bortkastade =?
*cry*Sv: Bok tips
Vb.net är ett superskit som aldrig skulle nått hit !!!
För helv... ungdomar skippa det och kolla Delphi,C# ,C++
Kolla vad som helst bara inte detta djä... missfoster.
Skippa Vb.net fö helv...
SvenSv: Bok tips
Kanske för att du inte kan det ??? hehe
Ne men alvarligt varför ???
Vist det kan väll vara kast men jag säger inte att nån/nått är super dåligt fören jag vet det. Som t.ex när jag börga med webbprogrammering jag fråga på en sida vilket som var bäst PHP eller ASP. Många sa att PHP var bättre så jag valde det men jag säger inte att ASP är dåligt för det vet jag inte. Nu sitter inte jag här o säger att man ska sitta o pröva alla programmeringsspråk som finns för att hitta det bästa utan att man ska inte säga att det ena altenativet är bättre om man inte har prövat båda.
O defenetift ska man inte ta några slutsatser om man inte testat något.
Men jag tror du har en anledning ;)Sv:Bok tips
Därför att det ställer till det med en massa "shit" med OOP
som är elementärt för dom som förstår. !
Det är så djä... dumt att bara följa strömmen och tro att det senaste är bäst.
"Kvallificerat bullshit". Vad skall programmet göra ? använd rätt "hyvel" .!
Som snickaren skulle ha sagt.
DIXI Sven
Fö. ? Vems text är mest lättläst ? Razmuz eller min ?
Kan inte Ni ungdomar lära Er att det finns en <Enter> knapp ?
DSSv: Bok tips
Eller ännu bätre kanske VB1.
((( Vet att det heter kompilaror i C++ men gör fet det i Vb oxå ??? )))Sv:Bok tips
Ja Vi kompilerar Vb6 kod det blir faktiskt djä... snabb .exe.
Jag är själv "impad" hur snabb den kompilerade koden blir.
Se,Sv:Bok tips
Ja Vi kompilerar Vb6 kod det blir faktiskt djä... snabb .exe.
Jag är själv "impad" hur snabb den kompilerade koden blir.
Se, Programarkivet:Ny Optimerad MandelbrotSv: Bok tips
Mycket är samma men det är en del som skiljer, framförallt grafiska saker som jag antar att det handlar om här. Det kan nog bli lite svårt att få exemplen att fungera om man inte är insatt i skillnaderna.
<b>Kan man kanske få veta varför det är så dåligt ???</b>
Sett till vad man kan åstadkomma är i princip inte VB.NET sämre än något annat .NET-språk (som C#, C++.NET, Delphi.NET osv). Som gammal VB6-programmerare tycker jag dock att det är lite krångligt, det ser ut som VB6 men fungerar inte på riktigt samma sätt. C# tycker jag känns mycket naturligare och "renare", det blir mer lättläst kod. Men det är nog mest en smaksak.
Problemet är egentligen att många ser VB.NET som en uppföljare till VB6, men det är något nytt men med samma syntax som VB6.
<b>Kan inte Ni ungdomar lära Er att det finns en <Enter> knapp ?</b>
Jo, den använder vi vid nytt stycke. Radbrytning sköter webläsaren beroende på vilken teckenstorlek som används för tillfälle. Att man sedan inte kan ändra bredd på sidan är lite dumt med pellesoft.se.
/Johan