Jag har en gammal installation av ett vb6program. Det funkar fint att installera på datorer men när man installerar det som administratör fungerar det för administratören men inte för användarna med begränsade rättigheter. Jag kan inte finna någon inställning i P&DW som gör programmet tillgängligt för alla användare. Nån som har en bra idé? Njaaaa lite ute på hal is.Men ! det skall väl den administratör som får programmet se till Är problemet att programmet fungerar alls är är det bara ikonen som saknas? Hej!VB6 installation på nätverk
mvh ClaesSv: VB6 installation på nätverk
och jag tror inte det går att gå förbi administratören och så bör det vara.Sv: VB6 installation på nätverk
/JohanSv:VB6 installation på nätverk
Egentligen handlar det om att activexerna registreras i current_user och inte i local machine i registret. I .net väljer man ju om programmet skall installeras för inloggad användare eller för alla användare. När administratören installerar funkar det bara för den. Inte för den vanliga användarna. Eftersom användarna inte har rättigheter att installera program kan man inte låta dem installera när de skall använda. Jag tror att de på naturbruksgymnasierna löser problemet med att man får logga in på en speciell användare.
mvh Claes