Jag använder mig av WebBrowser-komponenten shdocvw.dll. Om jag förstår dig rätt så är det nog följande du söker: Perfekt! Stort tack! :) Stötte på ett problem. Det är ett Filfält som ska fyllas också. Där man egentligen ska bläddra efter filen. Det går inte att fylla med Löste det geneom att använda Sendkeys och "tabba" ner till fältet som skulle fyllas. Borde väl gå att sätta fokus på fältet utan att tabba sig dit? Ja, det fungerade visst. Stort tack! :)Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
Vad jag vill göra är att automatiskt fylla textfältet där man skriver in sitt sökord på Googles Hemsida. (Textfältet heter "q")
Och därefter vill jag skicka ett "submit-klick". (Sök-knappen heter btnG)
Nån som vet hur jag kan göra detta?
(Jag vill alltså inte öppna URLen med variablerna direkt)Sv: Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
<code>
'Sätt söktext:
WebBrowser1.Document.All.q.Value = "foo"
'Posta formuläret
WebBrowser1.Document.All.btnG.Click
</code>Sv:Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
Sv: Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
Web.Document.All.mediaFile.Value = "c:\fil.gif"
Antar att det kan vara såhär pga säkerhetsskäl.
Nån som vet hur man ska fylla i detta fält?Sv:Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
Inte så snygg lösning kanske men det duger.Sv: Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)
Typ:
Web.Document.All.mediaFile.focusSv:Fylla textfält och simulera Submit-klick? (WebBrowser / shdocvw.dll)