Tjena! Du bytter ut den mot en listview. Är en komponent i "Microsoft Windows Common Controls". För att hämta ut iconen använder du api anrop. Vad har du själv gjort för att hitta information. Om du inte ens försökt att hitta information. Jag uppfattar det som så att du läste svaret, posta direkt ett svar utan att göra något själv insatser för att finna informationen du sökte. Eller tom slängt in en listview i ett fönster och sett vad man kan göra med Menar du att Sven alltid har rätt och jag fel? Att jag kriteserar omotiverat? Eller tycker du om Sven mer än mig? Nej, jag brukar tycka att ni har rätt ungefär lika ofta - det var inte det Du kan ladda ner en kontroll jag har skapat för min editor Source Edit. jag har sökt, men inte hittat något som har hjälpt mig... och eftersom jag bara är en nybörjare så vet jag inet alla sidor som man kan leta på heller så då frågar jag.. vill du inte svara så är det ingen som tvingar dig.. med ikoner
jag har en FileListBox där alla filer i en mapp visas med text.. kan man få det att visas med ikoner oxå? helst de "riktiga" ikonerna som tillhör programmen och filtyperna...
Jag antar att man får byta ut FileListBoxen mot nått annat men vad?
Tack på för hand!Sv: med ikoner
Sv: med ikoner
Om jag ska gör ditt jobbet tar jag iså fall betalt av dig.
Men får väl förlåta dig. Du är ju bara en nybörjare, eller?
Jag skulle gjort något eller samtliga av följande:
* Sökt bland Artiklar & kurser här på pellesoft
* Sökt i hjälpen efter information om egenskaper, metoder, struktur och exempel för ListView kontrollen
* Sökt i MSDN efter information och exempel för ListView kontrollen
* Sökt i forumet på pellesoft för att hitta lösingar på liknande problemSv: med ikoner
den...
/Emma - stöder Andreas (nu när han inte grälar med Sven...)Sv: med ikoner
:O(Sv: med ikoner
jag åsyftade. Syftade på att ni ägnar _alldeles_ för mycket tid på att gräla
med varandra. Förstår inte hur ni orkar...
Dock är jag väldigt imponerad av er kompetens, hade dock varit kul att
se era diskussioner utan hårda ord och på gränsen till smutskastning...
Det är bara att inse - det är sällan som en lösning är den absolut rätta i
programmering. Lösningen tenderar att bero på vad man är ute efter,
optimal hastighet, säkerhet etc... För att inte nämna kompetensen hos
programmeraren.
/EmmaSv: med ikoner
Jag har skapat en liten demo för kontrollen.
Denna zip fil innehåller ingen kompilerad kod utan är ren källkod.
Koden är inte speciellt väl kommenterad men det ska nog inte vara allt för svår att lista ut.
I koden ser ni hur ni kan extrahera både stora och små ikoner från filer och lägga till dem till en ListView.
Ha det så kul.
http://www.sourceedit.com/filevwdemo.zip
Sv: med ikoner