Hej om man nu har ett klart program som man typp har textbox1 >vill ha färdig käll kod om ni nu kan detta hmm..alltså...hur länge försökte du? du verkar vanare än mig på detta Tja, Tip 166 kräver väl CDONTS va? [Skicka ett e-mail med MSWINSCK.OCX ] verkar innehålla lite fel, koden i detta inlägget har jag testat och den fungerar bra: http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=36669&forumid=2#36915 ok, ser nu att det va det populära inlägg JAG gjorde:) ' Addera denna kod till Winsock1_DataArrival händelsen Colt Magnum:mail ?
samt label1 i
och om nu kalle svenson startar programmet vill jag att programmet sänder mail till mig med info om vad det står i text1 samt label1 och han ip nummer hur gör man då
vill ha färdig käll kod om ni nu kan detta
mv RogerSv: mail ?
Det finns duktiga konsulter om du inte vill göra programmet själv...
Titta på [Skicka ett e-mail med MSWINSCK.OCX ] så kan du nog lista ut hur du ska gå tillväga.
/JohanSv: mail ?
johanD skrev tipset 11.36 och du sa redan 20min senare att du inte klarade det....alltså 11.51
försök lite till innan du klagar på att du inte klarar det...=)
/bjSv: mail ?
jag kör i vanliga fall c+++
men detta med basic är inte 100
kan du göra en form bara som det finns en comandknapp i som när du trycker den ska sända mail till colt_magnum@hotmail.com
subject test
sedan ska det som stor i textbox ett skrivas som medelande
formen allså
samt knapp och textbox Sv: mail ?
Alla fattar ju inte det, inklusive mig själv som aldrig hållt på med vad-det-nu-e:) Efter jag istallerade IIS på min burk fungerar tip166.
eller har jag fel?
trevlig eftermiddag:)Sv: mail ?
Det krävs inget mer än winsockkontrollen (och internetuppkoppling) för att kunna maila (CDONTS behövs alltså inte).
/JohanSv: mail ?
Det fungerar inte här för min brandvägg är ivägen, men annars så går det säkert bra.
Vad ÄR CDONTS för något igentligen, jag har läst nån artikel om det men fattar inte vad det är, eller gör, o det ska visst gå att enbart ha CDONTS installerat men hur hittar jag det?Sv: mail ?
Sub Winsock1_DataArrival()
Winsock1.GetData Response
End Sub
denna rad får jag fel på Sv: mail ?
Det är fel i den versionen, titta istället på mitt inlägg i tråden som jag länkade till, där är det tillrättat.
Benny:
CDONTS är en komponent som skickar mail (mycket enkelt förklarat...)
/Johan