Hur visar jag systemmenyn när jag klickar höger i aktivitetsfältet på mitt program. Har en skins funktion i mitt program, så jag har namnlisten inaktiverad (ControlBox = False). Använd API funktionerna GetSystemMenu och TrackPopupMenu. GetSystemMenu ger ju handtaget till systemmenyn om jag har fattat det rätt. Men när jag sätter BorderStyle = 0 så försvinner systemmenyn. Kika på http://www.vbaccelerator.com/codelib/gfx/skin.htm om du vill göra skin i vb. skinsen är färdig sedan länge!!!!. Förövrigt så ska jag använda Winamps orginalskins, den passar inte till vbaccelerators funktion. RTänkte mer att du kunde kolla hur det gjurt för att visa System menyn. det var ju en bra ide. jag trodde att deras källkod var gömd i dll filer. Men källkoden finns ju att läsa. Så det borde lösa sig. Det är bara det att det är en himla cirkus att få igång deras exempel.Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra hörn
Tacksam för svar
Johan NykvistSv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h
MSSv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h
Jag har nu provat GetSystemMenu, jag får handtaget är = 0
Men så fort jag har BorderStyle = 1 så får jag ett handtag. Hur gör andra? Jag kan ju inte vara själv som har BorderStyle = 0Sv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h
Sv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h
Sv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h
Tror det har ett vanligt fönster som det sedan gömmer kanterna på.Sv: Hur visar jag systemmenyn som finns i övre vänstra h