Börjar ge upp. Jag vill att när jag bockar för en chkbox så skall det i en combobox visas datorerna i nätverket. Är inte chekboxen ibockad skall det vara som en drivelist...det hela skall alltså fungera som drivelist, filelist osv fast med möjlighet att välja datorerna i nätverket istället för lokla enheter. Är det någon som kan hjälpa mig? Hmm ... Är inte helt hundra på hur du vill att det ska se ut, men kanske du kan få någon hjälp om hur man hittar datorerna i nätverket här i alla fall: [Lista alla datorer i ett nätverk] Vad vill du göra? Om du vill markera en enhet eller katalog är det nog bättre att du använder en BrowsForFolder dialog. Okej..jag var kanske lite otydlig innan. Vad jag är ute efter är att kunna lista nätverkets datorer i en combobox liknande drivelistboxen och när jag sedan markerar en av datorerna skall de utdelade mappar som den datorn har visas i en listbox typ dirlistbox och innehållet i en markerad map skall sedan visat i en fillista typ filelistbox....alltså en sorts filemanager fast för nätverkets datorer. Eftersom jag är lite otålig har jag tillfälligt löst det på annat sätt..men kommer ni på hur man skall göra så är lösningen välkommen då den lösnig jag har nu inte är vacker:)/JohanLAN i Combobox
/JohanSv: LAN i Combobox
/EESv: LAN i Combobox
Sv: LAN i Combobox
Sv: LAN i Combobox