Jag har skapat ett program som hämtar data från en databas. Skapar jag en exe-fil av programmet så ligger databasen i en separat fil som måste ligga på rätt plats. Om du vill baka in en access databas i din exe kommer du få mer problem än vad jag tror du klarara av. Du kan göra det till en binär resurs som du sparara ned till hårdisken när programmet öppnas. Sedan uppdaterar med API anrop när du anslutar. Jag har faktisktfunderat på samma saker... Nämligen att ha en EXE-fil och sen, om det nu går, lägga in ett program som körs efter kompileringen som ersätter en speciel teckensträng i exe-filen med längden på programmet och sen lägga in filnamn1;fil1_längd;fil1;filnamn2;fil2_längd;fil2; osv... Sen packa upp alla filer vid uppstart och vid avslut ta bort alla filer (som antagligen inte uppdateras) Hur man skulle göra för att uppdatera filen vet jag inte! Skulle tänka mig ett vb-script som körs vid avslut och stoppar in config-filen och sen startar programmet med en parameter som tar bort script-filen... Skulle det gå då? ;-) Har för mig att man kan välja vilka filer man vill få distubierade och var de skall ligga när man kör package & deployment visard.EXE-Fil?
Jag vill bara ha en enda fil som jag ska skicka till användarna.
Kan man på något vis baka in databasen i exe-filen så att inte alla som har programmet kan gå in och titta i databasen?Sv: EXE-Fil?
Jag föreslår att du istället gör ett installationsprogram. På så sätt bara får en fil att distrubera.Sv: EXE-Fil?
Bara en idé...Sv: EXE-Fil?
Visserligen ligger alla filer kvar som enskilda filer, men om man gör installations diskett eller skiva spelar det ingen roll.
Eller??
/Mattias