Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
Jag har gjort ett forum som fungerade utmärkt. Men nu har jag gjort något dumt.
Började med att uppgradera min databas till Access XP hade tidigare Access 2000.
Är det inte samma koppling till access xp, nu går det inte att skriva några nya inlägg i forumet.
Har även installerat om IIS och .NET framework. Felmeddelande nedan.
Tack
/Joakim
Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
--------------------------------------------------------------------------------
Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
Beskrivning: Ett undantag som inte kunde hanteras inträffade när den aktuella webbegäran kördes. Mer information om felet och var i koden det uppstod finns i stackspårningen.
Undantagsinformation: System.Data.OleDb.OleDbException: Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.
Källfel:
Ett undantag som inte hanteras genererades vid körningen av den aktuella webbegäran. Information om undantagets ursprung och plats kan identifieras med undantagsstackspårningen nedan.
Stackspårning:
[OleDbException (0x80004005): Operationen måste använda en fråga som kan uppdateras.]
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextErrorHandling(Int32 hr) +41
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +174
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +92
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +65
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +112
System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteNonQuery() +66
dotForumClientReply.viewAllReplies.countView() +116
dotForumClientReply.viewAllReplies.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +1048
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
--------------------------------------------------------------------------------
Versionsinformation: Microsoft .NET Framework-version:1.1.4322.2032; ASP.NET-version:1.1.4322.2032
Svara
Sv: Serverfel i tillämpningsprogrammet /.
Hej Joakim,
Har du gett ASPNET-kontot rättigheter på databasen (alt. mappen där databasen ligger i)?
/m
Svara