Problem med PDF-filer
Hej!
Har i access skapat hyperlänkar till PDF-filer som ligger in en separat mapp. Ska på hemsidan hämta dessa länkar via databasen i nytt fönster. När man klickar på länken börjar Adobe Acrobat att öppnas men sedan låser sig alla fönster och ingenting fungerar. Vad kan detta bero på?
/Anna
Svara
Sv: Problem med PDF-filer
Skapar du länkar på hemsidan som pekar på PDF-filerna? I sådana fall, fungerar det om du skriver in adressen manuellt till filen i webläsaren?
/Johan
Svara
Sv:Problem med PDF-filer
På hemsidan skapar jag länkar som via ett recordset pekar på hyperlänkarna i databasen.
/Anna
Svara
Pekar länkarna direkt på filerna eller har du ett script som skickar en stream med filen?
/Johan
Svara
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag har filerna i en separat mapp och i databasen finns länkar till dessa filer. På hemsidan skapar jag sedan en länk som pekar på länken i databasen. Vi har gjort likadant med Word-dokument och de fungerar att öppna.
/Anna
Svara
Vad händer om du skriver in adressen manuellt i webläsaren? Typ http://www.mindomän.se/MinFil.pdf
/Johan
Svara
Det fungerar när jag skriver in adressen i webbläsaren. Är det databasen som orsakar felet? Hur kommer det sig i så fall att Word-dokumenten fungerar?
/Anna
Svara
Inte databasen, möjligtvis sidan som presenterar länken, men det låter lite osannolikt också... Är det en vanlig länk på websidan som pekar på filen? Du kan inte posta html:en som genereras med länkarna så vi kan se om det är något galet där? Eller kan du posta en länk till sidan som inte fungerar (alternativt ett exempel med problemet)?
/Johan
Svara
Här är ett exempel på html:
<td width="38%"><a class="mail" href="Sakerhetsblad\flectron.pdf#Sakerhetsblad/flectron.pdf#" target="_blank">Säkerhetsblad</a></td>
(Mellan hemsidan och filen finns databasen)
/Anna
Svara
<b>(Mellan hemsidan och filen finns databasen)</b>
Vad menar du med det?
Varför har du med #Sakerhetsblad/flectron.pdf#? Betyder det att någon speciell sidan ska visas i pdf-filen? Test att ta bort det och se om det fungerar bättre.
/Johan
Svara
Jag använder Dreamweaver och det är här koden har skapats. I Dreamweaver använder jag ett recordset som hämtar data i Access-databasen. I databasen har jag datatypen Hyperlänk som hämtar pdf-dokumentet från en mapp.
Svara
OK
Testa att ta bort #Sakerhetsblad/flectron.pdf# från URL:en, säkert det som spökar.
/Johan
Svara