Missing operator problem
Hej, jag håller på att kombinera information från 3 tables och undrar vad det är som går snett. Allting fungerar tills jag börjar blanda in tablet Kunder.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (comma) in query expression 'Bestallare.BestallarID = [Order.BestallarID], Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' AND'.
SQL Sats: SQL = "SELECT Bestallare.Namn, Kunder.Namn, SUM([Order.pris]) AS TotalAmount FROM Bestallare, Kunder, [Order] WHERE Bestallare.BestallarID = [Order.BestallarID] AND Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' AND GROUP BY Bestallare.Namn"
Sitter ordentligt fast.
Tack på förhand!
Svara
Sv: Missing operator problem
Du har ett AND där som inte får någon uppgift så testa med att plocka bort den först.
Svara
Sv:Missing operator problem
Klumpigt av mig att missa en sådan enkel sak. Nu får jag däremot felet
You tried to execute a query that does not include the specified expression 'KundID' as part of an aggregate function.
Någon idé?
Tack på förhand!
Svara
Sv: Missing operator problem
Tycker inte felet stämmer överens med SQL-satsen. Du har missat att gruppera på Kunder.Namn, men det borde inte ge det meddelandet... Det är nog bara Order som ska inneslutas av [], men om det har betydelse vet jag inte... Såhär skulle jag ha skrivet:
SQL = "SELECT Bestallare.Namn, Kunder.Namn, SUM([Order].pris) AS TotalAmount FROM Bestallare, Kunder, [Order] WHERE Bestallare.BestallarID = [Order].BestallarID AND Bestallare.KundID = Kunder.KundID AND Bestallare.Namn LIKE 'J%' GROUP BY Bestallare.Namn, Kunder.Namn"
/Johan
Svara