Vad skiljer sig när man kopierar ner en View fråga fr min SQL till en SELECT sträng? Funkar verkligen din select? Funkar o funkar, får iaf ut resultatet när jag testar i SQL har inte kontrollräknat. När jag försöker att bara ta column för column och bara tar med 2 st SUM så får jag fet på:Line 1: Incorrect syntax near '.'. Har löst det : Nej det stämmer (att det inte går att skriva så).Får inte SQL på ASP.NET att fungera när den gör det i min View
SELECT TOP 100 PERCENT m.Namn + ' ' + m.ENamn AS Spelare, SUM(r.Serier) AS Ser, SUM(r.Poang) AS Po, ROUND(SUM(r.Resultat) / SUM(r.Serier * 1.0), 2, 1) AS Snitt,
ROUND(SUM(r.Poang * 1.0) / SUM(r.Serier), 2) AS [P Snitt], ROUND(SUM(r.Miss * 1.0 / r.Serier), 2, 1) AS Miss, SUM(r.Miss) AS [Sa Miss]
FROM Resultat r INNER JOIN
medlemmar m ON r.Spelare = m.ID
Ha en trevlig kväll
Sv: Får inte SQL på ASP.NET att fungera när den gör det i min View
Ser ut att saknas minst en GROUP BY...
TOP 100 PERCENT känns inte helt relevant heller...
/mickeSv:Får inte SQL på ASP.NET att fungera när den gör det i min View
Tyckte at det var lika bra att starta där.
SELECT m.Namn + ' ' + m.ENamn AS Spelare,"+
"SUM(r.Serier) AS Ser, SUM(r.Poang) AS Po FROM Resultat As r INNER JOIN"+
"medlemmar AS m ON r.Spelare = m.ID WHERE (r.H_B = 'H') GROUP BY m.Namn + ' ' + m.ENamn
Sv: Får inte SQL på ASP.NET att fungera när den gör det i min View
"SELECT m.Namn+ ' ' + m.ENamn AS Spelare ,"+
"SUM(Serier) AS Ser, SUM(Poang) AS Po, ROUND(SUM(r.Resultat)/SUM(r.Serier),2,1) AS Snitt,"+
" ROUND(SUM(r.Poang) / SUM(r.Serier), 2) AS [P Snitt], ROUND(SUM(r.Miss / r.Serier), 2) AS Miss, SUM(r.Miss) AS [Sa Miss],"+
" MAX(r.Resultat) AS [Max], MIN(r.Resultat) AS [Min] FROM Resultat As r INNER JOIN"+
" medlemmar m ON r.Spelare = m.ID GROUP BY m.Namn + ' ' + m.ENamn ORDER BY ROUND(SUM(r.Resultat) / SUM(r.Serier),2,1) DESC"
Nu har jag bara problemet med avrundning, Verkar som om det inte går att skriva ROUND(SUM(r.Poang *1.0)/ SUM(r.Serier),2) AS [P Snitt]
Sv:Får inte SQL på ASP.NET att fungera när den gör det i min View
ROUND behöver lite mer info, om hur du vill avrunda.
Antal decimaler t.ex.
//Håkan