tjena Du skall nog fundera på: Först måste du få reda på hur stor bilden är som kommer via strömmen från din BLOB. Det finns i tips tricks om jag inte minns fel. Dock är scriptet för en fil som ligger på disk så du får nog skriva om den lite -såvida inte du kör .net för då finns mer saker att använda sig av.sql+bilder
jag har huvudvärk.
Det är så att jag har mina bilder i min sql-databas.
Kan plocka ut bilderna lätt som en plätt men.. Har gjort en en lista med länkar till vilka bilder som finns i databasen. Dessa skall öppnas i en nytt fönster. Men där är problemet! Får inte fönstret att anpassa sig till storleken till bilden. Alla script jag har hittat kollar bilden först och där av får den ingen storlek på fönstret alls. Finns det någon som vet hur jag ska lösa detta?
Vill alltså ha hjälp med att komma på hur man kan öppna ett nytt fönster sen dunka in bilden(som kommer från sql-databasen) sen ändra storleken på fönstret.
/Johan Sv: sql+bilder
1: Lagra storleken i SQL Server, så kan du sätta storleken före...
2: Fråga samma fråga i ett Javascriptforum ;)
/mickeSv:sql+bilder
Nästa steg är att du fått x och y-axeln. Då kan du generera ett javascript som öppnar ett fönster med bestämd bredd och höjd precis som Mikael föreslog. Men det känns som du får lägga ner ett rätt stort jobb på detta.
Sen rekommenderar jag att du inte har bilderna i databas alls utan bara länkar till bildfilerna där. Det tar kraft och energi att arbeta på det sättet även om det går. Lycka till.