Hej! Hej Eva, Blev inte så mycket klokare på vad som stod där... kanske du kan hjälpa mig att reda ut det =) ... Hej igen... Alltså skall detta göras?Login failed for user '\'?
Får felmeddelandet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user '\'.
Detta när jag tagit bort Anonym inloggning i IIS en. Vill kontrollera vilken anv det är som är inloggad på sidorna eftersom beroendes på vem man är skall få göra olika mkt. Kopplingen fungerar utan problem när Anonym inloggning är tillåten...
Hade en Access databas tidigare och då var det inga problem, nu har jag bytt till en SQL databas och då fungerar det inte längre...
Någon idé?
Tack på förhand! Mvh EvaSv: Login failed for user '\'?
Jag hittade denna artikel och du finner nog lösningen där i.
Se avsnittet som handlar om IIS.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;247931
mvh
NicholasSv: Login failed for user '\'?
IISen finns på en server i nätverket, sql servern finns på en annan.
På den dator som IISen är installerad, har jag skapat en dsn koppling som pekar på sql databasen...
Där är inställningen With Windows NT authentication... förbockad.
Hittar inte någonstans i IISen "Enable Automatic Password Synchronization" som står med i artikeln från länken du rekommenderade...
På SQL servern har Domainname\Domain Users lags till som NT Group type.
Något mer konkret förslag?
Tack på förhand!
Mvh EvaSv: Login failed for user '\'?
Högerklicka på Webapplikationen|Välj Properties|Directory Security|Klicka på Edit och skriv sedan i IUSR_MachineName.
Har du provat att skapa ett vanligt enkelt web projekt utan att koppla dig mot en SQL server för att testa att det inte är någonting med IIS:en?
//NicholasSv: Login failed for user '\'?
Jag vill ju inte ha anonym inloggning, och för att komma åt rutan Username där jag skulle skriva IUSR_MachineName, så måste ju anonym inloggning vara ibockad...
Och det fungerar ju när anonym inloggning är ibockad utan att ha ändrat under Edit, så problem med IISen borde det väl inte vara då eller?
Mvh Eva