jag ska läsa ut och sammanställa script från db för att påverka telnetservrar och andra liknande "telnet-noder" under schemalagd körning. har testat att via xp_cmdshell anropa procedur typ: xp_cmdshell "osql -E -Q pr_procedur -o c:\whetever.bat" vad efter batfilen skapas med korrekt innehåll "nästan" Om du kan C++ så kan du skriva en egen xp dll. Anropa den på liknande sätt som du anropar andra xp prosedurer. ...eller använd xp_cmdshell som du redan gör. Det går att få det att fungera. Vad menar du med att filerna blir "nästan" korrekta? Behöver du hjälp med det? Titta även på bcp för att få ut filerna om du har problem med osql. nja.. jag har problem med att scripta telnet föt att få en automatisk telnetsession.. typ Hmm förstår vad du menar med telnet. Du får antingen ladda ner någon freeware variant som klarar det (kolla på download.com eller liknande), eller som någon sa tidigare, skriva någots själv. Du kan då utnyttja wininet.dll, du behöver inte skriva allt från grunden.ska jag använda xp_cmdshell, DTS eller...?...
Bat-filen skjuter jag via xp_cmdshell "c:\whetever.bat"
Filen inehåller telnet och det är ett jäkla meck att få den att fungera med automatiskt inloggning med host, user och pswd för de specifika noderna.
frågan är.. är detta ett vettigt sätt att komma utanför db och påverka omvärlden eller ska jag sattsa på DTS'n eller kanske rent av något annat? Är det någon som vet hur man trixar till automatisk åtkomst via telnet med parrametrar och dyl i ett script.Sv: ska jag använda xp_cmdshell, DTS eller...?...
Sv: ska jag använda xp_cmdshell, DTS eller...?...
Sv: ska jag använda xp_cmdshell, DTS eller...?...
<Telnet>< host>< user> <pswd>
commando
commando
commando
bcp!!!! bra att du påminde mig om den :)
utöver det vill jag inte få med columnnamnen i resultatet till filen... det ska väl gå att stänga av?Sv: ska jag använda xp_cmdshell, DTS eller...?...
Kolumnnamnen kan du stänga av. Om du använder bcp så är dom avstängda default.