Jag har läst lite om MS Transaction server, om jag förstår det rätt så gör den databasändringar/inlägg säkrare, särskilt när man har en operation som spänner över flera olika tabeller. Finns någon motsvarighet för mig som kör MySQL? om ej, varför? Det finns transaktionsstöd i MySQL version 5 och uppåt. Har dock inte använt mig av de så mer kan jag inte ge svar på. För att använda transaktioner i MS SQL behöver du ej använda MS Transaction Server. Transaktionsstöd finns inbygt i både MS SQL och MySQL. vad heter kodorden? har sett något typ transaction.begin, transaction.rollback osv... har någon ett exempel där man kan se hur de enkelt har använts i kod? Dokumentation för MySQL finns online: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/transactional-commands.html Oftast finns funktionaliteten wrappad i biblioteket som du använder för att ansluta till databasen. Vilken miljö utvecklar du i och hur ansluter du till databasen? Verkar inte finnas något sådant där, du får helt enkelt köra med den metoden Per länkade till.transactions w/ mySql
Sv: transactions w/ mySql
Sök på nätet så hittar du garanterat exempel.
Det man gör med transaktioner är att köra flera SQL kommandon efter varandra och om någon fråga skiter sig kan man köra en "undo" på de tidigare körda kommandona.
Detta måste man göra i de fall du vill lägga in data i flera tabeller som har en inbördes relation till varandra, till exempel.Sv: transactions w/ mySql
/JohanSv:transactions w/ mySql
/JohanSv: transactions w/ mySql
/Johan