Hej, Se http://www.milonic.co.uk/ för riktigt tuffa javascript och DHTML menyer. Så jag skiver ut javascripten med asp (vb-script).Snygga menyer där huvudmenyer och undermenyer hämtas från databas
Jag håller på att bygga en bra och funktionell hemsida. Till denna skulla jag vilja ha lite olika snygga och bra menysystem, där alla menyrubriker skall hämtas från en databas. Jag är helt övertygad att det med javascript som de skall byggas upp med men tyvärr är jag ingen stjärna på det.
Kolla gärna på följande länkar för att förstå hur jag vill att de ungefärligen skall se ut.
www.varbergskurort.se
www.halsoteknik.com
Finns det någon som har gjort något liknande som skulle kunna hjälpa mig eller vet hur jag skall gå till väga?
Att läsa massor böcker och försöka lära sig är inte gjort på en handvändning och tyvärr behöver jag det lite snabbare.
Jag vore mycket tacksam.
Ha en bra dag
/TomasSv: Snygga menyer där huvudmenyer och undermenyer hämtas från dat
Att skapa menyer från databasen bygger på att du först hämtar upp från databasen i en eller fler recordset alla sidor du vill visa. För varje sida skriver du sen ut den som en textsträng fast kodad som javascript. När allt ASP script är färdigkört kör sidan därefter din javascriptkod.
Ex
<code>Dim vbScript_variabel
vbScript_variabel = "Text från en databas"
Response.Write("<script>")
Response.Write(" function makemeny() {")
Response.Write(" // Koppla ihop javascript och VBScript och skriv ut menyn. ")
Response.Write(" " & vbScript_variabel & ")
Response.Write(" }")
Response.Write("</script>")</code>
Detta exempel har inget med menyer att göra men visar på möjligheten att skriva javascriptkod som i viss mån kan vara dynamisk.Sv: Snygga menyer där huvudmenyer och undermenyer hämtas från dat
Jag lägger alltså inte in ASP i javascripten
/Tomas