Någon som vet hur man kan posta ett formulär till en div/layer? Menar du att bara divven skall uppdateras när formuläret postas så nix.. Det var nog ungefär vad jag hade tänkt... Iframe fungerar utmärkt på Mozilla. Iframe står i html 4.0 standarden och senare om jag inte tar fel...Problem med att posta ett formulär till en div/layer...
sidan är alltså uppdelad i en "vanlig" del och ett lager till...
Vill kunna klicka på ex. "Skicka" och då anropas typ send.asp med formulär datan.Sv: Problem med att posta ett formulär till en div/layer...
inte med ngn standardmetod
men...
* du ha en IFRAME i st för en div (e ller i en div ) som står som TARGET för formuläret (Lite MS IE specifikt)
* du kan ha en frame som inte syns (höjd 0 pixlar ) som är target för formuläret.
Då måste du ha ett script på sidan som svarar på POSTningen som innehåller ett <BODY onLoad -script som uppdaterar ditt lager med vad du vill där skall stå.
Sjäv har jag gjort massor av den senare modellen och funnit att det funkar bra.
Fast den första är ju enklast föståss.
Lycka till
/StaffanSv: Problem med att posta ett formulär till en div/layer...
Vet inte om det är så jätte snyggt egentligen, men men... vi får se vad det blir för lösning på det...
IFrame funkar inte på Mozilla, Netscape, ... va? bara på IE... ?
Finns det några alternativa lösningar förutom vanliga frames?Sv: Problem med att posta ett formulär till en div/layer...
Sv: Problem med att posta ett formulär till en div/layer...