För några år sedan fick jag i uppdrag att göra denna hemsida enligt en förbestämd design: www.mwnet.se Jag kör MacOS X på en eMac 700MHz här bredvid på skrivbordet och i senaste Safari samt IE for Mac v5.2 funkar det bra. Allt verkar funka. Okej, kul att höra. Den gamla funkade inte i Safari iaf. Gärna flera olika versioner, men jag misstänker att version 7 av Netscape krävs... Den är ju av förklarliga skäl ganska lik Mozilla så det borde inte vara några problem. Jag kan skaka fram en installation o testa. Jorå, den funkar bra i senaste Netscape for MacOS X (7.1). Kanske nån annan som har äldre versioner installerat som kan testa lite oxo? Jättetack för dina tester... Jag kommer nu därför lägga ut min alternativa konstruktion i den skarpa hemsidan nu bums. Den gamla versionen gick ju inte alls på Mac, så risken att det ska bli sämre med denna version är obefintlig :)Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
Problemet är att den sidan fungerar tydligen inte alls på en Mac. Därför har jag nu gjort en alternativ konstruktion som finns här:
www.mwnet.se/v2/index2.asp
Kan någon med Mac vara snäll och pröva den andra adressen ovan och meddela mig resultatet? Skriv antingen här eller via email till: patrik@wardmark.com
Meddela också vilken version av webbläsare du hade när du prövade.
Tack på förhand.Sv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
/dempaSv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
Och om du prövar den vanliga www.mwnet.se så går den inte, eller? :-)
Har du eller nån även möjlighet att pröva med Netscape?Sv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
Den nya funkar även i Mozilla. När du skriver "Netscape", vilken version eftersöker du då?
Sv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
Sv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?
Tack!Sv: Nån som kan pröva en hemsida på Mac åt mig?