anropa javascript i frame från popup
Hej alla
jag har en sida med en meny som öppnar en massa popup:er. När jag klickar på en menylänk så öppnas popupen och även om den redan är öppen blir den satt i focus. Men bläddrar man mellan popuperna utan att använda menyn så hänger natuligtvis inte menyn med, så jag vill i popupen, på onfocus(antar jag), anropa funktionen i menyframen som ändrar aktivt menyval. Går detta? /Perra
Svara
Sv: anropa javascript i frame från popup
du får en referens till fönstret som öppnade popupen via
1 | window.opener |
Svara
Tack så mycket, det funkar med:
1 | window.opener.AdminMenuAct2( 'sida2' ) |
att anropa funktionen men jag har ett problem. Nu skickas sida2 som sträng men jag vill skicka det som object, alt att göra om strängen i funktionen till ett objekt. För i funktionen ändras classen på objekten(allså färgen på menyn). Några förslag /Perra
Svara
Tack Simon. Du är guld värd!!!!!!!! allt funkar fint
koden om någon är intresserad:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | function AdminMenuAct2(objObjClickedad){ var objObjClicked = document.getElementById(objObjClickedad); if (objAdmPrevClicked!= '' ){ objAdmPrevClicked.className= 'AdminMenuInActive' ; } if (objPrevClicked!= '' ){ var RegExpActive = /2/g; var RegExpInActive = /1/g; objPrevClicked.src=objPrevClicked.src.replace(RegExpActive, '1' ); } objObjClicked.className= 'AdminMenuActive' ; objAdmPrevClicked=objObjClicked } |
och anropet i popupen, strPage får jag genom request.querystring med namn på menyn:
1 2 3 | <%skicka = "javascript:window.opener.AdminMenuAct2('" & strPage & "')" %> </head> <body topmargin= "0" leftmargin= "0" onFocus= "<%=skicka%>" > |
Svara