Jag skulle vilja göra en loop långsammare (använder den för att tona upp ett lager (opacitet fårn 0 till 100%), men detta går ju så fort att man inte hinner uppfatta den snygga effekten. Finns det något wait- eller paus-kommando man kan använda sig av för att göra loopen långsammare? Innebär "setInterval(funktion,tid) " att man med "tid" kan bestämma hur lång tid en funktion ska ta på sig för att köras? JAg gjorde en liknande grej...men fick ta bort det eftersom det inte funkade så bra för mig...men det jag gjorde var att jag gjorde en funktion som ökade på opacity med typ 5 varje gång, och så hade jag en global variabel för opacity, och sen kallade jag på funktionen med SetIntervall("PlussaOpacity()",200)...och sen får du ju göra det tills opacity=100%...har tyvärr ingen färdig funktion längre... Är det inte setTimeout(function, time) ni menar? För att ställa in att en viss funktion skall köras efter en viss tid? (och sedan ställa ett nytt interval när funktionen har körts)...Tidsbestämd paus i Javascript, hur gör man?
Sv: Tidsbestämd paus i Javascript, hur gör man?
Sv: Tidsbestämd paus i Javascript, hur gör man?
Hoppas du blev lite klokare
/JohanSv: Tidsbestämd paus i Javascript, hur gör man?
Kolla t ex följande exempel på nätet som animerar en meny:
http://hatbox.do.losrios.cc.ca.us/~fichera/JavaScript/Slide-in-menubar3.html
// Qez