Hej! Du skapar en solution bara... Skapa en tom solution, välj sedan Add i solution explorer och välj Existing project. Lägg till alla dina project, det bästa är om du stuvar om referenserna så de pekar på projekten i din solution. OK! <b>Men hur gör jag för att lägga till referenser (andra projekt) dynamiskt med kod?</b> Som Marcus säger, behöver du verkligen det? Berätta lite mer om vad du försöker göra. Har tagit över ett för mig omfattande projekt där jag skall kompletera med ytterligare 'add-ins'.References vs ?
Har en massa 'Class Libary' projekt som är kompilerade till dll-er och används i ett annat projekt där dessa är 'references'. När jag felsöker dessa 'Class Labary'. Gör jag det var för sig i varje enskilt
'Class Libary' projekt.
Skulle vilja göra ett projekt med alla 'Class Libary'´s och själva programet där jag kan stega mig igenom vad som händer även i 'Class Libary' koden. Alla 'Class Libary' ligger i olika mappar.
Hur gör jag?Sv: References vs ?
Sv:References vs ?
Men hur gör jag för att lägga till referenser (andra projekt) dynamiskt med kod?Sv: References vs ?
Behöver du verkligen göra det? Tänk efter ordentligt på vad du vill uppnå med det.
I 995 fall av 1000 behöve du inte en såpass dynamisk lösning utan att högerklicka på references, add reference och sedan välja refenser från Projects duger mer än väl. Vill du ha en helt dynamisk lösning så får du kolla på att sätta upp Interfaces mellan din project och sedan använda reflection (kolla tex upp Sysetm.Activator.CreateInstance). Sv:References vs ?
För övrigt så löste jag det genom att generera .*proj och .sln filerna med att manipulera lite xml och text i fallet .sln. Går helt bra, men Microsoft har krånglat till det iom sitt ivriga användande av GUID:sSv: References vs ?
Projektet består av ca 40 st tidigare 'add-ins' dessa är sedan ihopkopplade i olika
konifurationer berorende på vad programmet skall göra. Tidigare har varje komponent testas
var för sig i specifikat testprojekt vilket innebär att det tar oerhört mycket tid att gå igenom alla komponenter. Lägger man därtill att man skall testa olika konfigurarionter tar det ytterligare tid.
Skulle jag kunna göra ett testprojekt som kunde läsa programmet konfigurationsfil och därefter ladda projekten i stället för dll-filerna (som det gör nu) så skulle det bli enklar. Men vist går det att öppna
alla projekt i en solotion. Provar det senare när jag löst mitt andra problem (debuga en tjänst).