Har skrivet en tjänst som jag försöker att debugga. Felet du får verkar tyda på att fel kod körs. Den vanliga koden ska bara köras om det är release, i annat fall ska den bara skapa en ny instans av service-klassen och sedan anropa onstart-metoden på den. Problemet verkar vara att projektet körs i Releas Configuration TROTS att jag har ändrat till Debug Configuration massor av gånger. Ändrar till Debug och sparar. Kontrollerar att inställningen finns kvar vilket den gör men när jag startar projektet med F5 så kör den Releas Configuration. Har provat att starta om datorn etc etc etc Men inget verkar kunna lösa detta. Andra tycks ha liknande problem. Har äntligen hittat vad jag gjort för fel. Debugga en Tjänst
Har använt följande metod:
http://www.codeproject.com/dotnet/DebugWinServices.asp
Men när jag försöker att starta tjänsten så kommer följande meddelande upp:
"The following module was built either with optimizations enabled or without debug information:
(sökväg till exe-filen...)
To debug this module, change its projekt build configuration to Debug mode. To suppress this message, diable the 'Warn if no user code on launch' debugger option."
Trycker på "OK"
Därefter kommer ett nytt meddelande upp efter ca 20 sekunder:
"Cannot start serice from the command line or a debugger. A Windows Service must first be installd
(using installutil.exe) and then stared wid the ServerExplorer, Windows Service Administartive tool or the
NET START command."
Jag har installerat programmet med installutil.exe.
Jag har givetvis ställ om till Debug i Build och inte kryssat för 'Optimize code'.
Vad gör jag för fel???Sv: Debugga en Tjänst
Sv:Debugga en Tjänst
Exempelvis: http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/54/271155.aspx
Men jag har inte sett att någon har hittat en lösning.Sv: Debugga en Tjänst
Stälde in Debug genom att högerklicka på projektnamnet och välja Properties. Fick
då fram en sida flikar där jag gjorde minna inställningar. Vilket inte hjälpte.
Slutligen öppna jag 'Configuratoin Manager' under menyn 'Build'. Ändrade där till
Debug och allt funka.