Hejsan! Som sagt, vad är det för typ av dll du är ute efter? Om det är så att du vill arbeta mot en c/c++-dll så är det smidigt att använda c++.net (c++/cli.) Det sättet tycker jag är smidigt att använda.Anropa en metod i extern dll?
Jag skulle vilja lära mig hur man anropar en metod i en extern dll. Har sökt här på formumet och funnit en del men jag skulle vilja få detta belyst från grunden, det vill säga en mindre tutorial. En tutorial där man först skapar en dll och sedan hur denna kan nyttjas via externa anrop (eller hur man nu kan kalla det). Någon som känner sig manad att hjälpa en vilsen själ? ;-)
// NickeSv: Anropa en metod i extern dll?
Behövde själv sätta en hook i ett annat program (vlc) för att få tag på text i statusbaren, den smidiga lösningen blev att skapa en c++/cli-dll med både managed och unmanaged kod. Den hanterade biten skapade ett message, skapade hook, körde sendmessage på mitt message till fönstret som behövde sin hook, i callbacken för hooken anropade jag sedan sb_gettext, tryckte in alltihopa i en buffer (mapview-mojs) och tillbaka i början retunerades innehållet i buffern.
Väldigt smidigt sätt att lösa det på. Och det blev bara en enda dll innehållande både .net-koden och win32-koden. Men som sagt, vad är du ute efter?