Hej! Ligger ditt projekt i en lång path? Vilken mapp ligger det i? Det ligger i projekt mappen under mina dokument. Dvs där programmet själv väljer att spara dem testa flytta den till en kortare path.. Jag har också sett en del bloggar om detta problem som verkar bero på att VS 2005 har problem med signeringen av dina assembly för publicering med ClickOnce.Felmeddelande som jag inte förstår Framework 2.0 C#
Jag håller på med en windowsapplikation. När jag skulle köra en publish av mitt projekt fick jag följande meddelande
<code>
Error 2 The "GenerateApplicationManifest" task failed unexpectedly.
System.IO.PathTooLongException: The specified path, file name, or both are too long. The fully qualified file name must be less than 260 characters, and the directory name must be less than 248 characters.
at System.IO.Path.NormalizePathFast(String path, Boolean fullCheck)
at System.IO.Path.GetFullPathInternal(String path)
at System.IO.Path.GetFullPath(String path)
at Microsoft.Build.Tasks.Deployment.ManifestUtilities.Manifest.ResolvePath(String path, String[] searchPaths)
at Microsoft.Build.Tasks.Deployment.ManifestUtilities.Manifest.ResolveAssembly(AssemblyReference a, String[] searchPaths)
at Microsoft.Build.Tasks.Deployment.ManifestUtilities.Manifest.ResolveFiles_1(String[] searchPaths)
at Microsoft.Build.Tasks.GenerateManifestBase.ResolveFiles()
at Microsoft.Build.Tasks.GenerateManifestBase.BuildManifest()
at Microsoft.Build.Tasks.GenerateManifestBase.Execute()
at Microsoft.Build.BuildEngine.TaskEngine.ExecuteTask(ExecutionMode howToExecuteTask, Hashtable projectItemsAvailableToTask, BuildPropertyGroup projectPropertiesAvailableToTask, Boolean& taskClassWasFound) DKTMamutReport
</code>
och denna får jag nu varje gånga bara förösker köra mitt program i debugg miljön. Någon som kan hjälpa mig
/TyronneSv: Felmeddelande som jag inte förstår Framework 2.0 C#
Sv:Felmeddelande som jag inte förstår Framework 2.0 C#
/TYronneSv: Felmeddelande som jag inte förstår Framework 2.0 C#
Har för övrigt sett en blogg (tror jag) om det här problemet, men kan inte hitta den just nu..Sv:Felmeddelande som jag inte förstår Framework 2.0 C#
De lösningar som jag har sett är
1) Använd inte publicering via ClickOnce. eller
2) Flytta projektet till en kortare sökväg.
/Andreas