hej, SuspendLayout gör precis vad den heter, den skippar layout-logiken tills SuspendLayout anropas. Inget annat; utritning körs precis som vanligt. Du har .BeginUpdate() resp. .EndUpdate() kom jag just fram till :P Får se hur jag löser det. Hade ju vart skönt med en färdig funktion i formet som man bara kunde slå på och av sitället för att behöva hantera kontrollerna... Du kan ju alltid tråda det, jag föredrar den metoden vid laddning, dessutom är det bäst att göra så (slippa frysa någon meddelandekö, vilket man inte bör göra... :P )Layout (forms) skall bromsas men hur?
Kör med SuspendLayout() för att se till så saker inte ritas ut när jag startar min applikation.
Men det gör det i alla fall. Det är ca 4 kontroller som ritas ut halvdant. Finns det nått annat trix för att se till så applikationene GUI visas när allt är klart?
Mvh JohanSv: Layout (forms) skall bromsas men hur?
Jag tror att din lösning är att inte visa dina kontroller förrens ditt program är laddat, t.ex. genom att loopa igenom allt, eller att lägga allt i en panel eller liknande, och gömma det.Sv: Layout (forms) skall bromsas men hur?
(På några kontroller ska jag tillägga)Sv:Layout (forms) skall bromsas men hur?
Jag har inte skrivit koden så jag har inte full kontroll över den då det är en hel del andra kontroller som i sin tur sedan ritar upp innehållet m.m. det är nog dessa som strular för mig. jag pillar vidare.
Tack.
Mvh JohanSv: Layout (forms) skall bromsas men hur?