Hej. > Jo, vi letar som sagt efter ett utvecklingsteam. Vi kör idagsläget dapo.se's communitykod och vi funderar starkt på att gå över till ASP.NET. Det vi behöver är ett gäng duktiga, erfarna och kreativa kodare och designers. Xbox Network söker utvecklingsteam
Mitt namn är Niclas och är chefredaktör och ansvarig utgivare för www.xboxnetwork.se
Vårt mål med sidan är att så småningom bli störst i Sverige, ta över efter Xbox SE som lades ner nyligen. Vi har fått en konkurrent, Xboxer.se. De har ett helt utvecklingsteam medan jag gör allt själv i princip.
Att utveckla en hel sida själv, samt sköta massa texter och sånt är ett väldigt tungt arbete då man går i skolan och har massa läxor och skit.
Vi är en seriös sida, vi samarbetar med alla Sveriges distributörer för spel, dvs vi får recensionexemplar och annat för att recensera.
Vårt mål:
Kunna ge våra läsare senast nytt om Xbox, Xbox 360 & Xbox Live. Vi kommer även att ha en massa recensioner så fort vi får igång allt, men allt tar sin tid.
Allt ska vara lättnavigerat, vilket det INTE är idag.
Hur ska detta gå till?
Jo, vi letar som sagt efter ett utvecklingsteam. Vi kör idagsläget dapo.se's communitykod och vi funderar starkt på att gå över till ASP.NET. Det vi behöver är ett gäng duktiga, erfarna och kreativa kodare och designers.
Krav:
Du ska ha en viss erfarenhet inom kodning, ha sinne för design och vara målmedveten. Dvs, vi vill inte han någon som knappt vet vad en MySQL-databas är, utan vi vill gärna ha folk som är duktiga, men vill utveckla sig mer men ändå känner att den kan bygga i princip vad som helst.
Pris:
Detta jobb är gratis. Tanken är att du ska kunna få en bra referens, självklart kan du eller ditt team/företag få en banner som ligger på sidan och ger reklam.
Ansök:
Skicka ett mail med referenser, ålder, berätta lite om dig själv och framförallt berätta för oss varför vi just ska välja dig som programmerare eller designer. Mailen är ansokning@xboxnetwork.se
OBS!! Endast ASP/ASP.NET kodare, resten undanbedes!!
Tack på förhand,
XBOX NETWORK REDAKTIONEN Sv: Xbox Network söker utvecklingsteam
Kör asp.net! ;)
> Du ska ha en viss erfarenhet inom kodning, ha sinne för design och vara målmedveten. Dvs, vi vill inte han någon som knappt vet vad en MySQL-databas är, utan vi vill gärna ha folk som är duktiga, men vill utveckla sig mer men ändå känner att den kan bygga i princip vad som helst.
Här uppstår min första fråga:
Vad jobba ni mot för databas? Är det mysql?
(Inte för att jag är särskilt intresserad, eller visst, jag är intresserad, men jag har hel del annat som har högre prio. Fast jag är tillräckligt intresserad för att vilja veta vad det är för databas det hela handlar om :P )