Hej Alla Kan du via Custom actions köra en batfil? isåfal är det ju bara att skapa en batfil dynamiskt som startar ditt program och sedan köra din batil... Dessvärre kan custom actions bara köra dll och exe filer men problemet är att de körs synkront. Om man använder WiX kan man tydligen göra så härHjälp! Hur får jag installationsprogrammet att starta det installerade programme
Jag har ett projekt skrivit i C# VS2003 komplett med installationsprogram.
I min enfald har jag lovat att fixa så att installationsprogrammet automatiskt startar det installerade
programmet i slutet på installationen men det visar sig att det var en svårare nöt att knäcka än jag anat.
Jag trodde att jag kunde använda en custom action för att starta programmet på måldatorn när det väl
var installerat men hur jag än försöker så får jag inte det att fungera. Kan någon komma med något tips
eller en länk till ett demo projekt eller dylikt?
Ulf RosvallSv: Hjälp! Hur får jag installationsprogrammet att starta det installerade progr
Sv:Hjälp! Hur får jag installationsprogrammet att starta det installerade progr
Sv: Hjälp! Hur får jag installationsprogrammet att starta det installerade progr
<CustomAction Id="LaunchFile" FileKey="file58" ExeCommand=""
> Return="asyncNoWait" />
..sen är det ju frågan ifall WiX har nån egen wrapper action som startar en ny process..