Jag har nyligen skaffat en SUV och det är första gången jag ska byta däck på den. Har bara kört vanlig personbil innan så jag vet inte om det är något särskilt att tänka på. Vill gärna hitta en verkstad i närheten av Orrefors som har erfarenhet av att hantera större däck och gärna även kollar lufttryck och balans. Någon här som har en SUV och kan tipsa om vart ni brukar vända er? Jag kör SUV sedan flera år och lämnar alltid in mina däck hos en verkstad i Orrefors som har bra koll på större fordon. De har jobbat med däck sedan 2009 och fixar både montering, balansering och luftkontroll. De är vana vid större hjul och tar hand om allt på plats. Jag rekommenderar att kolla däckia nybro – de gör jobbet snabbt och du slipper stressa över något. Jag tycker att det är en fördel att gå till en verkstad som är van vid olika typer av fordon. Många ställen är bra på små bilar men blir osäkra när det kommer till större däck. Om man vet att de jobbar med både suvar, pickuper och lätta lastbilar känns det tryggare. Dessutom spar man tid när allt kan göras på samma plats.Vart lämnar ni era SUV-däck för byte?
Sv: Vart lämnar ni era SUV-däck för byte?
Sv:Vart lämnar ni era SUV-däck för byte?