Hej Program som är installerade med MSI tror jag ska finnas i registret under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\ Tror även det finns sökvägar där. Det kluriga är att lista ut vilken nycket det aktuella programmet har, sökning är att rekommendera :) Sen finns ju möjligheten att du vid första körningen ber användaren peka ut var programmet ligger. Inte så snyggt men det fungerar. Tack för svaren. Det får bli en sökning på exefil. Att be användaren peka ut sökvgen kommer inte att fungera. Supportavd. skulle bli tokiga och med största sannolikhet hänga mig :-)Ta rätt på om ett program är installerat och dess sökväg?
Jag håller på med ett nytt program som kommer att vara beroende av att det redan finns ett annat program installerat på datorn samt att det nya programmet måste veta sökvägen till det redan installerade programmet. Vilket sätt är det bästa att ta rätt på om just det programmet finns installerat? Ska man söka efter exefilen? eller finns det någon annan smartare lösning? Kanske via "lägg till och ta bort program"?
Tack på förhand
MickeSv: Ta rätt på om ett program är installerat och dess sökväg?
/JohanSv: Ta rätt på om ett program är installerat och dess sökväg?
Sv: Ta rätt på om ett program är installerat och dess sökväg?