Säkert jättelätt för alla er som kan.... Till att börja med ska jag säga att jag inte är säker på det här, men för klarhets skull får du nog beskriva lite noggrannare vad du menar, du blandar ihop begreppen lite. Niklas >> Rätt uppfattat ! Är rädd att du får spela in eller skriva ett makro för det, tyvärr.... jag känner inte till nåt annat sätt att lösa det på... Hej! OK... jag kopierar in allt i word...Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
Men jag har inte hittat "hur man gör"...
Alltså:
Jag har ett Excel-dokument, med En flik.
På denna flik har jag ett ark, som består av 5 sidor....
(man antalet sidor vill jag inte ha som nån "referens"... "lösningen" bör väl funka på 3 sidor också typ).
Första sidan vill jag ha utskriven Stående, sid 2,3 vill jag ha Liggandes, och sid 4,5 Ståendes.....
Hur gör jag dessa inställningar i Excel ??
("Office-program som office-program" tycker jag... för jag vet att denna lösning går att göra i Word, har själv fått sådana dokument av vår sekreterare. Dock hade han aldrig gjort det i Excel...)
Någon ?
// MikkeSv: Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
Du har en arbetsbok, med en flik. En flik är ett sheet, ett blad eller ett ark (åtminstone där jag jobbar).
Är det rätt uppfattat?
Sen har du på detta ark en viss mängd data, som du vill ska täcka fem sidor?
Till att börja med så finns det ju ingen "naturlig" uppdelning, annat än det du ser själv; så du måste ju i så fall själv dela upp arket i mindre delar. Det kan man ju lämpligast göra i "Page Break View", men då har jag mycket svårt att tänka mig att det går att dela upp på olika sätt.
Så mitt förslag (som sagt utan att ha kollat) är att antingen dela upp informationen på flera ark, att skicka ut informationen till ett annat program (word, powerpoint, etc.), eller att skriva ett makro för det.Sv: Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
Men jag "måste" nog ha all data på samma ark. För utifrån detta (skall jag denna gång), skriva ut en PDF-fil.....
Visst, det går kanske att exportera till word, men tänkte hittat en "smidigare" lösning.....
// MSv: Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
Sv: Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
I Word kan man dela in ett dokument i olika avsnitt som kan ha olika inställningar, t ex liggande/stående A4. Detta kan man inte i Excel.
En idé, men vet inte om det fungerar för dig. Kopiera allt från blad A till blad B med LÄNK. Ha stående A4 på blad A och liggande på blad B. Dela in sidorna efter önskemål och skriv ut olika sidor från blad A och B. Visserligen kommer först alla sidorna från blad A och sedan alla från blad B, men detta går lätt att flytta i Acrobat Writer (om du inte har många sidor).
mvh
/MichaelSv: Olika utskritsformat i samma EXCEL-dokument ?
Blir nog enklast så ;-)
Totalt 95 sidor......
(först de 5, sedan har jag fått samma "bekymmer" med ett annat dokument, på 95 sidor..)
// Mikke