Hejsan. Hej igen. Om du avmarkerar dde-kommandona mister du möjligheten att högerklicka på ett Worddokument och välja "Skriv ut" t.ex. Att välja mellan Open och New går inte heller.Word filer vill inte öppnas.
Har ett (o)lustigt problem. Vi kör office 2000 på våra klienter och använder Sharepoint 2001 som dokumentlager. Av någon anledning har nyinstallerade maskiner börjat krångla när det gäller att öppna word filer. Felmeddelandet säger att sökväg eller filnamn är felaktigt (pekar på lokala inställningar\temp) Kört filemon på en krånglande dator och där kan man se att filen laddas ner lokalt som den skall till temp katalogen, den ger inte något uppenbart fel i filemon när själva öppningen skall ske.
Kollat rättigheter på temp katalogen och de stämmer, användarnan har tillräckliga rättigheter där.
Några tips/förslag på vidare felsökning.
/FredrikSv: Word filer vill inte öppnas.
Om någon ägnat en tanke åt detta så kommer här lite uppdatering. Verkar vara ett problem med filassocieringen. Om man avmarkerar att dde komandon skall användas för *.doc file går det alldeles utmärkt att öppna filerna. Har kolla på kommandon och hittar ingen skillnad på de maskiner som krånglar mot de maskiner som fungerar....visst är datorer underbart.
Så då blir det en ny fråga. Om man skulle ta bort dde kommandon, vad kan tänkas börja krångla istället då? Fakta/förslag/fiction?
/FredrikSv: Word filer vill inte öppnas.
Några saker att prova annars:
Jag stötte på ett fall där Outlook krånglade när användaren ville öppna ett bifogat worddokument direkt från ett mail (även i det fallet öppnas ju dokumentet från en temp-mapp). Där fungerade det efter rensning av temp-mappen...
När det gäller SharePoint vet jag att det har förekommit problem när användaren har använt det genom "Active Desktop", kan det vara det som skiljer datorerna åt?
Om jag förstår dig rätt så är dina worddokument sparade som just worddokument?! Ett dokumenterat problem finns annars när worddokumenten sparas som web-sida (MS Kbnr 827394).